Strona główna Moje akwarium  Opisy rybek Porozmawiajmy o rybkach  Ciekawe miejsca  Strony akwarystyczne
Rady dla pocz±tkuj±cych Przykładowe akwaria Biotopy Listy i fora dyskusyjne Wymagania i występowanie ro¶lin Wymagania i występowanie ryb

Rozkład materiału dla kl. II gimnazjum.

Powrót do Strony GłównejRozkład materiału klasa pierwszaRozkład materiału klasa druga
Plan wychowawcy klasy na klasę pierwsząPlan wychowawcy klasy na klasę drugąPlan wychowawcy klasy na klasę trzecią

Termodynamika

Umiejętności, wiadomości i kompetencje

Uwagi

Pojęcia

Podstawowe osiągnięcia ucznia

Ponadpodstawowe osiągnięcia ucznia

  1. Temat: Energia wewnętrzna ciał


Energia wewnętrzna

  1. Temat: Temperatura i jej pomiar

Przeliczanie temperatur wg. różnych skal.

Temperatura

Pomiar temperatury

Skala termometryczna

Punkty stałe skali termometrycznej

  1. Temat: Ciepło jako sposób zmiany energii wewnętrznej ciał


Kalorymetr

Ciepło

  1. Energia i praca mechaniczna


Praca mechaniczna, Energia kinetyczna, energia potencjalna

  1. Zasada zachowania energii


Zasada zachowania energii mechanicznej.

  1. Temat: Ciepło właściwe

Umie obliczyć z bilansu cieplnego temperaturę końcową przemiany

Ciepło właściwe

Bilans cieplny

Wzór na obliczanie ciepła

  1. Temat: Pierwsza zasada termodynamiki


I zasada termodynamiki,

Równoważność pracy mechanicznej i ciepła

Proces cieplny

  1. Temat: Tarcie.


Uogólniona zasada zachowania energii,

Tarcie

Tarcie statyczne i kinetyczne

  1. Temat: Zmiany stanu skupienia ciał


Przemiany fazowe,

Stan skupienia

Temperatura przemiany fazowej

Topnienie, krzepnięcie, parowanie, skraplanie

  1. Temat: Punkt potrójny dla wody


Punkt potrójny

Równowaga faz

  1. Temat: Silniki cieplne, zasada działania.


Silnik cieplny

Sprawność silnika

Silnik parowy

Silnik spalinowy

  1. Temat: Źródła energii


Odnawialne i nieodnawialne źródła energii,

Efekt cieplarniany

  1. Temat: Powtórzenie materiału z termodynamiki.



  1. Temat: Sprawdzian.



Elektromagnetyzm

  1. Temat: Źródła prądu elektrycznego. Obwody.


Elektrolit, ogniwo Volty, alkaliczne, Leclanche, akumulator, obwód elektryczny

  1. Temat: SEM źródła prądu elektrycznego. Napięcie.


SEM, Napięcie

  1. Temat: Przepływ ładunków w metalach. Prawo Ohma


II Prawo Ohma, opór właściwy

  1. Temat: Obwody elektryczne z prądem stałym


Łączenie oporów, prawa Kirchoffa, oczko obwodu

  1. Temat: Praca i moc prądu elektrycznego


Praca prądu, moc prądu

  1. Temat: Półprzewodniki.


Rodzaje półprzewodników, prąd dziurowy

  1. Temat: Magnesy i oddziaływanie magnetyczne.


Magnes, domeny, pole magnetyczne jednorodne, kompas, ferromagnetyki, bieguny magnesu, pole magnetyczne Ziemi.

  1. Temat: Pole magnetyczne przewodników z prądem elektrycznym


Pole selenoidalne

  1. Temat: Oddziaływanie wzajemne przewodników z prądem elektrycznym.


Pole magnetyczne przewodnika, selenoid, sila elektrodynamiczna, dośw. Oersteda, reguła prawej dłoni

  1. Temat: Silniki elektryczne


Elektromagnes, silnik prądu stałego

  1. Temat: Indukcja elektromagnetyczna


Indukcja elektromagnetyczna, transformator, generatory prądu, prawo Faradaya, reguła Lenza

  1. Temat: Przesyłanie energii elektrycznej


Transformator, turbogenerator, instalacja elektryczna, linia wysokiego napięcia, przekładnia transformatora, elektrownia wodna

  1. Temat: Powtórzenie materiału z elektromagnetyzmu.



  1. Temat: Sprawdzian



Przesyłanie informacji

  1. Temat: Dźwięki


Fala dźwiękowa, częstotliwość drgań, okres drgań, amplituda drgań natężenie dźwięku, barwa dźwięku, kamerton, echo

  1. Temat: Ucho i słyszenie


Rezonans, ucho, ultradźwięki, infradźwięki, audiogram ucha, hałas

  1. Temat: Fale


Ruch falowy, powierzchnia falowa, faza fali, czoło fali, amplituda fali, fala podłużna i poprzeczna, odbicie i ugięcie fali, zjawisko Dopplera, fala uderzeniowa

  1. Temat: Nagrywanie i odtwarzanie dźwięku


Zapis mechaniczny dźwięku, zapis magnetyczny dźwięku, głośnik, mikrofon, zapis cyfrowy

Wymagania edukacyjne Termodynamika:

Elektromagnetyzm:

Przesyłanie informacji:


Wymagania konieczne na ocenę dopuszczającą:

Wymagania podstawowe na ocenę dostateczną:

Wymagania rozszerzające na ocenę dobrą:

Wymagania dopełniające na ocenę bardzo dobrą:

Wymagania wykraczające poza program – na ocenę celującą:

Sposoby poprawy każdej z ocen:

W przypadku gdy niższa ocena jest spowodowana czynnikami obiektywnymi, choroba, nieobecność na zajęciach z powodu uczestnictwa w zawodach uczeń może w ciągu 2 tygodni zdać w formie pisemnej lub ustnej na odpowiednim poziomie, w przeciwnym wypadku musi aby poprawić ocenę zaliczyć materiał na poziomie o jeden wyższym niż wynikałoby, to z poziomów wymagań (premiuję tym samym systematyczność).

4